Tuesday, June 10, 2008

Minyak O Miyak!!!!!!!!!!!!!

Harga minyak kita jauh lebih murah jika dibandingkan dengan negara jiran. Kenaikan harga tak dapat dielakkan lagi. Rakyat digesa ubah cara hidup. Itulah antara kenyataan yang menguasai dada akhbar dimasa ini. Semua ini seolah-olah memperbodohkan rakyat Malaysia.

Harga minyak kita jauh lebih murah dari negara jiran, Singapura, Thailand dan juga beberapa negara lain. Jangan bandingkan harga kita dengan negara jiran yang bukannya pengeluar minyak. Bandingkanlah harga kita dengan negara pengeluar minyak lain (Iran(0.35), UAE (1.19), Arab Saudi (0.38), Venezuela (0.16), Mesir (1.03), Bahrain (0.87), Qatar (0.68) , Kuwait (0.67), Nigeria (0.32) dll). Jangan fikir rakyat Malaysia bodoh dan mudah diperdayakan dengan fakta dan perbandingan yang tidak tepat.

Rakyat digesa ubah cara hidup. Kita disuruh ubah, tapi pemimpin semuanya masih berkereta mewah. Kerajaan sepatutnya ubah cara berbelanja. Tangguhkan dulu projek mega. Tukar semua kereta mewah kepada Proton Perdana. Barulah cakap serupa bikin. MORE…

No comments: